Benvinguts al meu Blog >......Desitjo que us agradi !!!Deixa'm un missatge>enricc38@hotmail.com----

DICCIONARI FLIXANCO ( blog d'Eva)

dilluns, 7 de febrer del 2011

El meu Buck




El Buck ja te quasi 4 mesos i ja esta fet un caminador incansable. Ja fa dies que sortim un hora diaria i ell no hi ha manera de cansar-lo. De vegades surt amb mi pel matí i per la tarda torna a sortir a passejar amb la Eva. Es molt juganer i no para quiet.
Jo quan surto el porto lligat fins que arribo a camp obert. Ell no marxa del meu costat i quan el crido ve de seguida. Estic intentant educar-lo i que sigui ( com m'agrada dir-ho a mi) equilibrat.
Però pobret, amb el curt temps que porta de senderista, ja l'han "atacat" altres gossos i l'hi han mossegat. Els primers cops, solament va ser un "susto", però l'ultim cop, sort que la Eva va reaccionar ràpidament i posant-se en perill ella, l'hi va treure literalment de la boca del gos atacant al Buck. I tot i la rapidesa d'acció i la manca de por, el Buck va rebre una forta mossegada al pit.
Ell esta be, tot i que va una mica coix i l'hi anem curant les ferides, però el que em porta aquesta reflexió, és el pensar com poden deixar solts els gossos per la muntanya?.
Gossos que són molt grans i que si en lloc d'un gosset sense quasi dents hagués estat un nen jugant, o un cicliste o un senderiste...... que hagués passat?
La veritat és que fa por pensar-ho tot i que els que sortim sovint per la muntanya, per desgràcia ens hi hem trobat alguna que altra vegada. I això no hauria de ser. La muntanya és de tots i hauriem de poder gaudir-la sense tenir que pensar amb la possible agressió d'un gos que el seu amo ha deixat que marxi i escampi solt per la muntanya.
Esta be portar-lo solt, però sempre i quan l'amo estigui vigilant si ve o no ve algú i el més important que el gos en qüestiò estigui ensinistrat i cregui al amo. Perquè sino, no costa gens portar-lo lligat.


5 comentaris:

eva_yam ha dit...

que t'he de dir!!! estic completament d'acord!! els gossos s'han de portat lligats i si algú no ho fa, ha d'estar completament segur que el seu gos no s'escaparà i q el creurà!! no pot ser que els tinguin així d'aq maneres!!

Per desgràcia ja és el tercer susto que tinc en gossos que van sense lligar!!!
El primer no va passar res perquè la gosseta era bona i no venia a mossegar sinó que el volia saludar!! (el buck encara es cadell i s'espanta)
la gossa s'havia escapat de la masia.

El segon gos va vindre a saludar però quan estava al davant del buck es va posar en posició d'atac!!! no ho entenc!!!!!!! suposo que aquell gos defensava el seu territori!! però la meva pregunta es, perquè estava sol????????? on estava l'amo???
sort que el vam poder fer marxar!!!

i aquest últim no té nom!!!! els amos estaven passejant i el gos estava a km d'ells!! (jo els vaig veure i vaig revisar dos cops a veure si anaven en gos i no el vaig veure) a sobre el gos no els va creure i va venir correns per atacar!!! és un gos de caça i quan es va posar al davant del buck estava en posició d'atac!!

el buck no va fer res, ni tan sols l'havia vist!! el va intentar mossegar el cul i despres li va agafar la pota!! sort que vaig reaccionar al moment i el vaig agafar pel coll a l'altre gos per apartar-lo!!!!! tot i així li va fer sang i una bona ferida!!!!!!!!! m'hagués pogut girar cap a mi a mossegar-me però en aquell moment solament pensava en defensar al meu buck!!

no entenc com un gos pot atacar un cadell!!!!!!!!
Bé, en aquest cas ho entenc!! és un gos que sempre està tancat i sol! té un nivell d'energia molt alt i això fa que estigui agressiu perquè li falta molta disciplina!!

Per mi la culpa no és del gos, sinó del amo de portar-lo sense lligar!! el barri es de tots!!!! i tots hem de ser responsables i portar els gossos lligats!!!

perquè la pregunta que em faig és:

- si el gosset l'arriba a portar la Laia o l'Enric que hagués passat????

la resposta és fàcil!! ara mateix estaria plorant d'impotència!!!!

espero que no em torni a passar mes això sobretot pel buck perquè pobret està en fase d'aprenentatge i de moment l'únic que après és què els gossos son dolents i volen mossegar-lo!!!


Molts petonetsss pel buck!!!

enric ha dit...

Tens tota la raò! de vegades els nens van a passejar el gos pel barri i no vull ni pensar que això els hi hagués passat a ells. Tan pel resultat de la mossegada com de l'impacte a ells.
Be, esperem com tu dius que no ens torni a passar, al menys fins que sigui gran i es pugui defendre ell.De totes formes jo també crec que no es normal que un gos gran ataqui a un cadellet.
Una abraçada!

Jaume Masip Llop ha dit...

Això és greu, jo no m'hi he trovat però voleu dir que no s'hauria de denunciar per a evitar mals majors?

eva_yam ha dit...

no fa falta!! l'amo del gos va reaccionar bé i es va disculpar pel comportament del seu gos!! apart es va preocupar de com estava el buck!!
suposo que a partir d'ara pararà més compte i no el portarà suelto!!

a mi l'únic que em sap greu és pel buck què és un cadellet que està en fase d'aprenentatge i no ha fet mal a ningú!!

Unknown ha dit...

Estic amb Jaume ! s'ha de denunciar per identificar al propietari, i si son gossos asilvestrats mirar de comunicar-ho a medi ambient o qui sigui .

Sort

Les meves fotos !!!

enricc

enricc
Les meves nenes !!!