Benvinguts al meu Blog >......Desitjo que us agradi !!!Deixa'm un missatge>enricc38@hotmail.com----

DICCIONARI FLIXANCO ( blog d'Eva)

Els meus viatges

Thailandia 2019

Aquest era uns dels llocs que sempre m'havia fet gràcia de coneixer, però que em feia "frente" com s'acostuma a dir. No sé perquè, però no m'acabava de fer el pes. I després de viure l'experiència, he de dir que estaba completament equivocat. Deixeo que us faci cinc cèntims del viatge.
Com ja és habitual, l'ercargada d'organitzar el viatge: hotels, vols, parking...és la Joa.
total, que le dia 12 de novembre, a les 08h vam agafar el vol, amb la companyia Qatar, en direcció a Doha, on vam fer una escala de 4h i després fins a Bangkok. Total van ser unes 14 hores de vol.
Cal dir que el viatge amb Qatar, va ser molt correcte i amb moltes atencions i amabilitats. L'avió, al igual que els de Emirates, és més gran i ample per tant més còmode.
En arribar a Bangkok, ja ens esperàven per portar-nos a l'hotel reservat.
Aquest, estava plenament cèntric i a un dels carrers mes "marxosos" de la capital: Hotel Boss Suites Nana Hotel, on sol teniem alotjament i esmorzar. La resta, vam triar de fer-ho fora, per tenir més llibertat de moviment.

Esperant a l'aeroport......

Ja som a Bangkok...... Carrer de l'hotel

Un cop instalats, vam anar a dinar i en acabar vam llogar un Tuc-Tuc, que és una moto de tres rodes, tipus trike, que s'utilitza com a taxi. Però que s'ha de pactar el preu si no vols tindre disgustos.
Nosaltres, com ja estàvem avisats per internet, doncs ens hem vam sortir prou be.
Aquest primer que vam agafar, ja vam tindre el primer intercanvi de paraules.
I es que resulta que nosaltres voliem anar a veure el terreny per anar al dia següent ( eren les 18h) a fer un tom pel riu Chao Praya amb un ferry. Jo vaig fer preu per anar fins al riu i ell ens hi va portar. Però resulta, que ens va dur fins a un centre de viatges des d'on sortia el ferry i si o si havies d'agafar el ferry. Jo li vaig dir que no ere la meva intenció aquesta ,sino que volia veure el riu i fer un tomb per alli. Ell em dia que no podia ser i al final, després d'insistir em va dir el perquè:
resulta que ell per portar-nos allí, els hi donaven un val per 4 litres de gasolina, però que si no agafavem el ferry doncs no cobràven. Jo li vaig dir que si havia un altra opció i em va dir que podíem anar a una botiga de trajes, fer una volta per dins i així ell cobrava la gasolina. Després ell em portava on jo volia anar. Total que ho vam fer així i perfecte.
Un cop al passeig del riu, vam poder veure diferents opcions de com anar pel riu i en vam agafar una, que es un ferry que tu el llogues per 24hi va fent viatges per al riu parant al llocs mes turístics i bonics de Bangkok. Tu puges i baixes quan vols i on vols fins les 18h que ja és de nit total. El preu del ticket 200 Baths.....uns 7 euros.

En arrivar al carrer de l'hotel, ja era de nit i aquest era l'ambient:

Al dia seguent, un tuc-tuc ens va dur fins al Chao Praya, on vam agafar el ferry i vam visitar.......

Mercat de les flors...

Gran Palace, Prannok Pier, Wat arun, Yodpiman Pier, L'hong 1919 i Icon Siam. Tot això amb la companyia BOAT 4U que surt des de Sathorn. Aquí mateix, hi han més de 6 companyies que organitzen sortides. O sigui que es pot triar on viatjar i preus. Cal dir que un conductor de Tuc-Tuc ens va comentar que des d'on estavem al hotel,  ere molt lluny Sathorn, pel que ens sortiria millor agafar el tren ( metro aeri) fins allí. Total, que ens va portar fins la parada de tren, sense pagar res i ens va dir on agafar-lo. Amabilitat total i d'agraïr. La tornada, la vam fer també en tren fins al hotel, però en una de les parades, ens vam colar i un home que estava per allí ens va verure dubtan i va vindre per aconsellar-nos per on anar. Perfecte!!!!
Ja a la nit, després de canviar-nos de roba, voliem anar a un lloc que diuen que no et pots perdre de visitar a Bangkok i que és el bar Vértigo. resulta que és un bar, que esta situat a la terraça d'un gratacels i des d'on hi ha unes vistes nocturnes de Bangkok espectaculars. I allí que vam anar, a fer una cervesa i veure la nit de la ciutat.

Ha sigut la cervesa més cara que m'he begut, però la que he pagat més a gust. Realment, val la pena de visitar.
Estàvem a quasi un hora de l'hotel i ja de nit vam decidir anar caminant fins al lloc i sopar si trovabem algún lloc bonic per fer-ho. I ho dic perquè en tots els viatges que he fet fins ara, mai havia tingut la sensació de seguretat i tranquilitat que tenia en aquell moment, que em provoques anar pel carrer de nit i sol. I Bangkok, tot i sent una ciutat superpoblada i on hi ha com  tot arreu de tot, et transmeteix aquesta sensació.

Al dia següent, la idea era anar a veure el mercat flotant i amb aquesta idea vam sortit de l'hotel. Vam parar un taxi, vam fer preu i ens va agradar. Un cop dins del taxi, el taxiste ens va dir que ens oferia portar-nos tot el dia a veure coses de Bangkok que ens agradaria més que el mercat flotant. Ens va ensenyar fotos i ens va convençer. El lloc era lluny ( més d'un hora en cotxe i es veia molt be). Total, que vam girar cua i ens portar a veure el Wat Yai Chaya Mongkol, un gran temple amb un buda inclinat enorme i cents de budes petits( mes de dos metres d'alçada). Un lloc precios i digne de veure. D'allí vam anar a veure la Ayutthaya historial Park, una ciutat derruida però que encara es manten en peu moltes parts i espectacular. Tot molt cuidat i amb un gran park i un riu que l'envolta. I l'ultim lloc on ens va portar, va ser un park d'elefants on la gent i pujava i donava voltes amb ells. Aquí, no hi vam entrar. No ens fa gens de gràcia veure com exploten als pobres elefants i no vam voler ser particips de la seva explotació. Si no tinguessin públic, no tindrie raò de ser-hi.
Total, cap a casa i amb una bona i gran experiència a la butxaca.

Al dia següent, un avió ens portaria fins a Phuket i al hotel Patong Lodgge. Un hotel a primera línia de platja i a 500 metres de la ciutat de Patong. Phuket és una illa no massa gran i on el vehicle prioritari és la moto, en concret la Scooter. Tot i que no hi estava massa convençut, al final en vam llogar una. I aquest va ser l'encert més gran que vam fer. Tot i que la circulació és per l'esquerra i que la gent va al seu rottlo, si saps anar en moto, vull dir si en tens experiència, doncs es molt fàcil fer-ho. Cal dir que vam fer més 500 km en moto i vam recòrrer quasi tota la illa. Vam fer dos dies excursions amb barca, a la illa de  James Bond ( espectacular) i a les Phi Phi Island, veien 3 illes més: Maya, Yao Yai Khai. Les dues excursions totalment recomanables, però destacant i molt la de la illa de James Bond.

Be, la resta de dies va ser voltant amb la moto per diferents indrets de Phuket.

De Big Buda

Aquest Monje ens va beneir i ens va donar una pulsera a cadascun.

I amb la nit loca de Phuket, acabem el reportatje fotogràfic. El dia 22 vam agafar un avió i cap a casa.
He de dir que Thailandia ha estat un viatge molt enriquidor i que ens ha deixat un bon sabor de boca, el que vol dir que.....repetirem.

Maldives 2016

El dia 11 de setembre de 2016, la Joa i jo ens vam casar, fent un boda motera inoblidable, de la que ja hi parlaré en un altre post . el nostre viatje de noces, era a les Maldives. Un viatge molt desitjat per la Joa, però difícil de digerir per a mi per molts motius, però que un cop fet, penso que no tenien cap més fonamentació que la ignorància meva.

El dia 12 de setembre, vam arribar a la terminal 1 del aeroport de Barcelona, on vam deixar el cotxe ben aparcat. Cal dir que els preus d'aquesta terminal, han baixat molt i són molt competitius.
Ens vam dirigir a facturar les maletes cap a l'estan de Emirates i en un tres i no res ho vam fer. La Joa ho Va agafar tot per internet i realment és molt pràctic, ja que amb el mòbil vam poder accedir a tenir els bitllets.

El nostre vol sortia a les 22'40h i tenia l'arribada a Dubai a les 07'25h. No havia volat mai amb aquesta companyia i realment em va sorprendre per tot: amabilitat, l'aviò en si, menjar.....tot, perfecte.
El poder veure en "viu" l'enlairada de l'avió, és una passada!

Les dues hores a Dubai, van passar ràpid i en un tres i no res, ja estàvem de nou a l'avió en direcció a les Maldives, també amb Emirates.
I ja arribant, començava l'espectacle:

I l'arribada al lloc tan desitjat!

Un cop a l'aeroport de Hulhulé, ens trobem que el ferry cap a Diffushi, la illa on anaem sortia a les 14'30 i ja havia sortit, per tant haviem de dormir allí i agafar-lo al dia següent. Nosaltres, vam optar en dormir a Hulhumalé i al dia següent anar cap a Malé que és des d'on sortia el ferry.
Explicaré una mica això, perquè sembla una mica enredos:
L'aeroport esta a Hulhule i per carretera pots anar a Hulhumalé. També pots agafar un ferry i anar a Malé, que es la illa principal de Maldives i fer nit allí. Es a dir. l'aeroport no esta a Malé, sino a la illa del costat.
Be, nosaltres vam optar per dormir a Hulhumalé i al dia següent vam agafar el ferry cap a Malè i allí agafar un altre ferry cap a Diffushi. Cal dir, que les dues illes que són les més massificades i no tenen res bonic per veure. És el paradís de les motos!
Ens van dir que el ferry sortia a les 10h, però no va ser així, ja que l'hora de sortida eren les 14'30. El que és a les 10h, és la venda de tickets. Tens altres opcions com la de llogar una lanxa ràpida, que val 250 dolars i pots compartir-la amb altra gent, però nosaltres ho vam saber massa tard. El ferry ens va costar 3€ els dos.
Aquelles 5h d'espera del vaixell, ens van servir per moltes coses, fins i tot per a desesperar-nos, però........estàvem de vacances !!!!
I per fi, es va fer l'hora !!
El ferry, es el mitjà que utilitzen els Maldivians, per moures entre les illes.

I amb quasi tres hores de ferry, vam arribar a Dhiffushi !

Dhiffushi, és una illa que forma part de l'Atolón Kaafu de Maldives, que té uns 900 metres de llarg per 200 d'ample. Fent la illa caminant, feia 2,5 km.....Té cinc hotels petits, dos restaurants, 3 botiguetes de souvenirs, 4 botigues de menjar ( petites), una mesquita ( són musulmans), un centre mèdic i un col·legi. Hi han un parell de camionets petits i  moltes motos. Hi deuen viure unes 800 persones. En quant a la moneda, podies utilitzar tan l'euro com el dolar i ells et tornaven el canvi en rupies de Maldives, anomenades "rufiyas". Nosaltres portàvem dolars.
La majoria dels natius, entenen l'anglès i aquesta era la llengua que utilitzàvem.
Vam triar aquesta illa, perquè tothom parlava d'ella com de les més boniques i verges de Maldives i no s'equivocaven......

A més, vam triar l'hotel Bibee Maldives , un hotel petit amb 10 habitacions i que té sortida directa a la millor platja de la illa i a la que s'hi pot banyar amb bikini. La resta de la illa, s'hi ha d'accedir ( les dones) , tapades.

Vam agafar l'opció de dormir i esmorzar a l'hotel i dinar i sopar ho feiem a un restaurant de la illa : Faruma. Voliem provar altres llocs, però aquest ens va convencer des del primer dia i ja no vam canviar. A més, el tracte era molt cordial i tant l'amo com els cambrers es desfeien en atencions. Això si, a totes les menjades havies de dir que no volies picant: No spicy !!!!
El tracte amb tots els natius , era bo i cordial tot i que són una mica reservats, però podies anar per tot arreu a qualsevol hora sense cap mena de problema. Això si, respectant les seves costums.
El consum d'alcohol esta prohibit i per tant no n'hi ha en tota la illa.
Es una illa molt tranquil·la i pots fer diverses activitats com: anar a veure un Sandbanc ( un banc d'arena al mig del mar )

Snorkeling

També es poden fer sortides per veure tortugues i dofins, però nosaltres no vam tenir sort i no em vam veure.
Però es tractava d'un viatge de relax, de sol i platja i això si que ho vam complir. Però compte, perquè el sol allí, pega més que a cap lloc dels que hem estat. Et posaves moreno, sol d'estar baix de la som-brilla i si et posaves dins del aigua massa estona, tornaves cremat.
Les postes de sol i les sortides de sol, eren espectaculars.
El viatge de tornada, amb sortida en lanxa rapida fins Malé ( 50 dolars tots dos), viatge en avió amb Emirates, escala a Dubai de dues hores i arribada a Barcelona a les 22h.....perfecte.

Unes vacances, viatge de noces..........ESPECTACULAR !!!!